Home » News » Call Erasmus+ Training Course a Murzasichle, Polonia – 21/09 – 29/09/2024

Call Erasmus+ Training Course a Murzasichle, Polonia – 21/09 – 29/09/2024

Nuova opportunità di partecipazione in un progetto Erasmus+ con Beyond Borders: Youth Exchange “Mind for Europe“

Posti disponibili per: 4 partecipanti (18+);

Dove: a Murzasichle, Polonia;

Date: dal 21 Settembre al 29 Settembre 2024;

Descrizione:
    Critical thinking, access to reliable information and the ability to engage in participatory and constructive dialogue are key areas for a prosperous development of youngsters across Europe. Young people often experience difficulties to verify the accuracy and reliability of information. They need to be more adequately equipped to navigate the information landscape and to participate in constructive dialogue.

In the same time, a strong focus is being put nowadays on sustainability of our communities and a Greener Europe. We consume at a pace that our environment can’t handle. Societies needs to act against climate change and the growing environmental threats.
    Still, there are big differences of perspective when it comes to our impact towards the nature. Critical thinking and correct information
    should play a key role when shaping a sustainable future. Young people should start taking responsibility for their actions, and impact on the
    life of future generations. Becoming sustainable is a choice we should not miss.

About the training course
    “Mind for Europe” training course will carry the participants through various sides of critical thinking and correct information, when it comes to nature and sustainability. During the training participants will have a clear understanding on reliable sources of information, facts about environment and sustainability, state of play in the participating countries.

Our objectives:
    – Equip 32 youth workers from 10 European countries with key competences in fields of correct information and sustainable green Europe;
    – Deliver a creative set of non-formal tools to enhance correct information among youngsters regarding environmental actions and sustainable Europe;
    – Enhance the organizational capacity of the partner organizations in the fields of correct information and sustainable green Europe.

Requisiti: Aver raggiunto la maggiore età, essere interessati alle tematiche del progetto.

Lingua del progetto: Inglese (si richiede un livello intermedio-alto). Non sono richieste certificazioni linguistiche.

Condizioni economiche: Vitto e alloggio coperti al 100% dall’organizzazione ospitante. Il costo dei biglietti di viaggio sarà rimborsato da parte dell’organizzazione ospitante fino ad un massimo di 309€ a persona. (Le eventuali eccedenze sono a carico del partecipante).

Donazione: in caso di risposta positiva, per rendere effettiva la partecipazione, ti verrà chiesta una donazione per Membership per Beyond Borders del valore di 40 Euro. La valenza della donazione è ANNUALE. Ciò significa che se parteciperai ad altri progetti di mobilità giovanile (Scambi e Corsi di Formazione Erasmus+) tramite la nostra associazione nel 2024, non dovrai pagarla nuovamente.
    (“Perchè devo versare una donazione per Beyond Borders?” Perché Beyond Borders è una associazione no profit, giovane ed indipendente, in crescita e che si muove grazie a piccoli mezzi, contributi e volontariato, una realtà che opera per i giovani con l’obiettivo della diffusione di una cultura europea oltre i confini!).

Maggiori info sui rimborsi: https://www.associazionebeyondborders.it/rimborsi-modalita-di-partecipazione/

Il Progetto è realizzato nell’ambito del Programma ERASMUS+ promosso e finanziato dalla Commissione Europea.

CANDIDARSI IL PRIMA POSSIBILE!
    Clicca sul seguente link per candidarti:

Solo i partecipanti selezionati saranno contattati via mail e sono invitati a confermare la propria partecipazione via mail entro i termini concordati con l’associazione.
    Per ulteriori informazioni: associazionebeyondborders@gmail.com