Home » News » Call Erasmus+ Youth Exchange a Ioaninna, Grecia – 22/08 – 01/09/2024

Call Erasmus+ Youth Exchange a Ioaninna, Grecia – 22/08 – 01/09/2024

Nuova opportunità di partecipazione in un progetto Erasmus+ con Beyond Borders: Youth Exchange “Green Horizons”

Posti disponibili per: 9 partecipanti (18-26) + 1 Group Leader (18+);

Dove: a Ioaninna, Grecia;

Date: dal 22 Agosto al 01 Settembre 2024;

Descrizione:
    Our project “Green Horizons” will implement a variety of activities to achieve its objectives related to environmental awareness,
    youth empowerment, and community engagement.

Environmental Awareness and Education: We aim to raise the environmental awareness of young participants and provide them with a deep understanding of environmental issues, challenges, and solutions. Through interactive workshops, field trips, and hands-on activities, we want to equip young people with the knowledge needed to become informed and responsible environmental stewards.

Youth Empowerment: Our project seeks to empower young participants to take an active role in addressing environmental concerns within their communities. We aim to foster a sense of agency and responsibility among youth, encouraging them to initiate and participate in local environmental initiatives and projects.

Interdisciplinary Learning: We intend to promote interdisciplinary learning by engaging participants in various aspects of environmental science, conservation, and sustainable practices. By integrating different fields of knowledge, we aim to help youth develop a holistic understanding of environmental issues and solutions.

Skill Development: Through hands-on activities and group projects, we aim to enhance participants’ practical skills, such as sustainable gardening, environmental impact assessment, and community engagement. These skills will not only contribute to their personal development but also prepare them for future leadership roles.

Cultural Exchange and Global Citizenship: Our project will encourage cultural exchange among participants, fostering an appreciation for diversity and global citizenship. We aim to create an inclusive and multicultural environment where young people can learn from one another and develop intercultural competence.

Community Engagement: We seek to actively involve participants in community-based environmental initiatives, enabling them to apply their newfound knowledge and skills to create positive change in their local communities. This hands-on engagement will reinforce the concept of youth-led community development.

Long-Term Impact: Finally, our project aims to create a ripple effect of sustainable practices and environmental consciousness that extends beyond the project’s duration. We want to inspire participants to continue their environmental efforts, influencing their peers and contributing to a broader culture of sustainability.

Overall, our project’s objectives within the realm of youth work practice are centered on equipping young participants with the knowledge, skills, and motivation to become proactive environmental advocates and change-makers in their communities and beyond.

Requisiti: Aver raggiunto la maggiore età, essere interessati alle tematiche del progetto.

Lingua del progetto: Inglese (si richiede un livello basso-intermedio). Non sono richieste certificazioni linguistiche.

Condizioni economiche: Vitto e alloggio coperti al 100% dall’organizzazione ospitante. Il costo dei biglietti di viaggio sarà rimborsato da parte dell’organizzazione ospitante fino ad un massimo di 275€ a persona. (Le eventuali eccedenze sono a carico del partecipante).

Donazione: in caso di risposta positiva, per rendere effettiva la partecipazione, ti verrà chiesta una donazione per Membership per Beyond Borders del valore di 40 Euro. La valenza della donazione è ANNUALE. Ciò significa che se parteciperai ad altri progetti di mobilità giovanile (Scambi e Corsi di Formazione Erasmus+) tramite la nostra associazione nel 2024, non dovrai pagarla nuovamente.
    (“Perchè devo versare una donazione per Beyond Borders?” Perché Beyond Borders è una associazione no profit, giovane ed indipendente, in crescita e che si muove grazie a piccoli mezzi, contributi e volontariato, una realtà che opera per i giovani con l’obiettivo della diffusione di una cultura europea oltre i confini!).

Maggiori info sui rimborsi: https://www.associazionebeyondborders.it/rimborsi-modalita-di-partecipazione/

Il Progetto è realizzato nell’ambito del Programma ERASMUS+ promosso e finanziato dalla Commissione Europea.

Le selezioni sono terminate!

Solo i partecipanti selezionati saranno contattati via mail e sono invitati a confermare la propria partecipazione via mail entro i termini concordati con l’associazione.
    Per ulteriori informazioni: associazionebeyondborders@gmail.com