Home » News » Call Erasmus+ Training Course a Zlatá Idka, Slovacchia – 02/10 – 10/10/2024

Call Erasmus+ Training Course a Zlatá Idka, Slovacchia – 02/10 – 10/10/2024

Nuova opportunità di partecipazione in un progetto Erasmus+ con Beyond Borders: Training Course “InclusiSkill: Mastering Facilitation for Inclusive Education”

Posti disponibili per: 3 partecipanti (18+);

Dove: a Zlatá Idka, Slovacchia;

Date: dal 2 Ottobre al 10 Ottobre 2024;

Descrizione:
    Aim:
    To increase the level of quality of inclusive educational activities through developing a competence set for being a trainer/facilitator.
    The world today faces challenges related to human rights violations, discrimination, and exclusion, which profoundly affect marginalized communities, including the LGBT community. Engaging in educational activities that promote awareness, understanding, and empathy is essential in combating prejudice and fostering a more inclusive society. However, conducting these activities effectively requires knowledgeable and adept facilitators who can skillfully navigate sensitive topics and create a safe and respectful learning environment.

Objectives:
    – Through this training course, we aim to enhance the capacity of our organizations and their partners to work effectively with youth exchanges, including minors, youth at risk, and diverse groups.
    – Help support understanding of the role and responsibilities of a trainer/facilitator in an educational activity/project from start to finish.
    – Provide the participants with a toolkit for preparing, following up, and evaluating sessions with groups of young people.
    – Equip the participants with the necessary tools to lead non-formal learning sessions, encourage reflection, and support young people during an educational activity.
    – Share best practices and strategies for handling difficult situations, working with specific target groups, and adopting an inclusive approach as a trainer/facilitator.
    – Empower learners to confidently take on the role of a trainer/facilitator in local and international educational projects.
    – Encourage the participants to develop at least four future cooperation projects, allowing them to put their new knowledge into practice.
    – Create a compilation of at least 6 session outlines that individuals and organizations can use in their educational work with youth and wider public on inclusion and advocacy issues, as well as a practice based manual for developing and leading such activities.

Lingua del progetto: Inglese (si richiede un livello intermedio-alto). Non sono richieste certificazioni linguistiche.

Donazione: in caso di risposta positiva, per rendere effettiva la partecipazione, ti verrà chiesta una donazione per Membership per Beyond Borders del valore di 40 Euro. La valenza della donazione è ANNUALE. Ciò significa che se parteciperai ad altri progetti di mobilità giovanile (Scambi e Corsi di Formazione Erasmus+) tramite la nostra associazione nel 2024, non dovrai pagarla nuovamente.
    (“Perchè devo versare una donazione per Beyond Borders?” Perché Beyond Borders è una associazione no profit, giovane ed indipendente, in crescita e che si muove grazie a piccoli mezzi, contributi e volontariato, una realtà che opera per i giovani con l’obiettivo della diffusione di una cultura europea oltre i confini!).

Maggiori info sui rimborsi: https://www.associazionebeyondborders.it/rimborsi-modalita-di-partecipazione/

LE SELEZIONI SONO TERMINATE!